Jak opracować właściwą promocję restauracji w internecie, ażeby pojawiali się w niej klienci? O czym trzeba wiedzieć?

Wykreowanie właściwej i skutecznej strategii marketingowej online to nie zawsze proste zadanie, szczególne dla właścicieli restauracji, jacy większość czasu i energii inwestują w organizację pracy w lokalu. Opracowanie skomplikowanego planu jest w stanie nawet potrwać parę miesięcy, a jak wiadomo trudno znaleźć tyle czasu.

Więc, jak prowadzimy własną restaurację, od razu warto postarać się polepszyć sprzedaż. Skuteczny marketing (http://dcn.pl/s14_dane_i_ich_segmentacja) restauracji to gwarantuje.

Bardzo duże znaczenie odgrywa strona www restauracji. Musi być jak najbardziej przejrzysta i czytelna, powinny tam być podstawowe informacje, takiego rodzaju adres lokalu, numer telefonu i aktualne menu. Jeśli restauracja ma sprzedaż z dowozem do klienta, to powinny pojawiać się informacje, gdzie i w jaki sposób odbywają się dostawy. Warto też pomyśleć o nowych technologiach, przykładowo efektywne oprogramowanie gastronomiczne do obsługi zamówień online jest w stanie sprawić, że strona www będzie następnym kanałem dystrybucji.

wnętrze restauracji

Autor: Elliott Brown
Źródło: http://www.flickr.com

Tak samo warto wykorzystać wifi w naszym lokalu, jak klient zalogowuje się do internetu, to widzi naszą stronę, z jakiej może dowiedzieć się kilku interesujących rzeczy. Tego rodzaju wifi reklama zyskuje coraz więcej entuzjastów. Warto też wiedzieć, że zanim klienci zapoznają się ze stroną internetową naszej restauracji, powinni najpierw ją znaleźć. Stąd więc konieczne są właśnie wifi reklama oraz reklama w internecie. Kampanie w wyszukiwarkach perfekcyjnie uzupełniają standardowe działania reklamowe, jakie mają ponadto znaczną zaletę, co oznacza zwrot z inwestycji w kampanię jest świetnie mierzalny. No i jak najbardziej, aby osiągnąć sukces trzeba przyciągnąć uwagę odbiorcy. Najlepsze sposoby to sprawdzone sposoby.

Zachęcać więc należy klientów promocjami oraz ofertami specjalnymi, najkorzystniej w mediach społecznościowych. Czasem właśnie w tych miejscach niewielkie kwoty pieniężne gwarantują świetne rezultaty. Pomocne będzie także przeanalizowanie sprzedaży w lokalu z podziałem na dni tygodnia. Warto sprawdzić, którego dnia odnotowujemy najmniejszą sprzedaż. Czy to dobry dzień na ofertę promocyjną? Co jesteśmy w stanie z tym zrobić? Odpowiedzi na te pytania mogą pomóc, żeby jeszcze polepszyć marketing restauracji.